October 26, 2007

Bearjadat golggotmánu 26. beaivi

Anán dobddastusa. Lean searvan gaysir.no’ii. Iešalddes ii leat mihkkege dobddastit, ja go lean jo searvan huomedan ahte lea vuogas neahtabáiki, ja ahte liikon doppe fitnat. Muhto sivvan dasa ahte lean válljen searvat lea Nieida. Ja dat ii leat nu buorre, go muđui geahččalan keep my cool, ja de searvvan neahtabáikái dan dihte go dieđán ahte son lea doppe, ja dan dihte go juogaládje buktá mu lagabuid sutnje.

Álki ipmirdit ahte in leat nu cool go áđđestalan, ja odne lea bearjadat, ja in dieđe maid galggan bargat. Galggan go čohkkát beare siiddas Immanuelain? Steveniin? Galggan go mannat olggos gávpogii? Dobddan go olbmo guhte galgá káfeii? Dahje vuolggán go beare ieš summális káfeii čohkkedeažžat, eallima vuordimis? Nieida galgá odne olggos. Ii leat munnje muitalan dan, muhto dieđán dan dihte go lean su stalken Gaysiras.

Ja jur dat soaitá oassin čuolmmas: Stalken orru munnje lunddolaš. Lea mu luonddus leahkit sáhkkii, ja in álo naga iežan stivret. Muhto ii leat beare dat. Liikon olbmuid ja eallima observeret. Liikon leat eivakto gávpogis, eivakto olbmuid sinne, ja beare geahččat, guldalit, haksit, čuovvut mielde maid olbmot barget, goktes barget dan, ja geahččalit ipmirdit manin barget dan. Nu sáhtán hukset eará olbmuid máilmmiid iežan oaivvi sinne. Doppe sáhtán stivret sin eallimiid iežan fantasiijain, nugo dahken dalle Nakatain ovdal manai beare guhkás, ja in leat jurddašange Nakata birra guhkes áigái, muhto smiehttagoađán dál su birra, imaštalan goktes suinna manná, ja birccuiguin maid in goassege ipmirdan, muhto in galgga fas mannat dohko, in hálit fas dohko, muhto fertejit leahkit genat mus mat bieguhit, mat hálidit diehtit, oahppat ja niegadit. Anán veaha stalker-luonddu, dan mieđihan.

Lean lohkan veaha nai dan fenomena birra. Stalker han lea negatiiva sátni, muhto gámno hui ollu girjjálašvuohta nu gohčoduvvon flâneur’a birra. Gávpoga observatevra, dáiddár guhte vázzá gávpoga birra, ja nugo mon beare geahččá, čuovvu mielde, olmmoš guhte giellá gávpoga sielu ja dahká dan dáidagin. Dobdán iežan muhtomin das. In dieđe lean go mahkáš dáiddár, ja in leat goassege atnán iežán nu urbána, muhto dobddan dan hálu mus nai. Hállu observeret, hállu geidosis oahpasmuvvat olbmuiguin ja birrasiiguin, hállu olgobealde čohkkát ja geahččalit dan duohta birrasa ja daid duohta olbmuid ipmirdit ja kártet. Jurdda mu geasuha. Me stalker. Me flâneuse. Me vearjjohis vurbbiid várjaleaddji.

No comments: