October 30, 2007

Distat golggotmánu 30. beaivi

Searvelesbbá eallin lea álgán. Odne ledjen olgun káfeas olbmuiguin dan birrasis, lei munnje vel ođđa lávki, ja lei mávssolaš nai beassat diekkár oktavuođas leahkit sosiála eará homssaiguin. Lei dieđun ránnjánieida guhte mu gesii mielde káfeii (jáhkán lea ipmirdan goktes lea muinna Nieidda ektui, ja hálidii mu fillet olggos nu ahte in galgan beare váivvis čohkkát hybelis), ja doppe ledje moaddevel olbmo geat ledje leahkán Homsøas. Leimmet guhtta olbmo, okta dain ii leat bajásšaddan nu guhkkin eret mus, ja lei mielagiddevaš gullat su vásáhusaid birra. Dat lunta ii lean duostan skábes olggos boahtit ovdal fárrii Romsii, ja álggán eanet ahte eanet ipmirdit ahte nu lea suige muinna nai, vaikko lean dego jáhkkán ahte ledjen olgun, in leat suige duođaid leahkán ovdal dál.

Na, mii goit čohkkáimet Solidas gasku gávpogis, ja doppe čohkkádettiin huomedin imaš dobddu midjas ii leat mu ovdal guoskkahan: Olbmot guovllade. Ipmirde ahte lei homsačora olgun káfeas, ja guovllade. Ja ii leat dat, olbmot leat ovdal mu guovlladan imašlaččat, ovdamearkka dihte go lean atnán gávtti dahje sámastan almmolaš báikkis, nu ahte geahčastagaide lean hárjanan, muhto dat geahčastagat ledje earáláganat go “sámi” geahčastagat; ledje homsageahčastagat. Lei earálágan dobdu, in dieđe goktes galggan dan čilget. Sápmelažžan don oaččut hui olu diekkár freak-geahčastagaid, don dobddat ahte leat earálágan, ja eai gáittin olbmot liiko sámiide, nu ahte muhtomin lea vašši nai sámigeahčastagain, muhto homsageahčastagat ledje earát: Gal ledje nai freak-geahčastagat, dieđun, muhto doppe lei juoga man in leat goassege huomedan sámigeahčastagain, ja midjas muhtunládje soardá eanet vel go vašši: Homsageahčastagain lei ballu.

Olbmot duođaid balle mis, dego livččiimet vihkebuktit, dego homoseksualitehta livččii vihki midjas njomolii jus guoskkahallá homssas. Soaittán leat páranoida, ja eai gáittinat nu guovlladan, muhto lei nu issoras dobdu. Sápmelažžan lean ožžon hui olu imaš geahčastagaid ja reakšuvnnaid, muhto lean álo dego dobdan ahte goitge dohkken olmmožin, vaikko lean freak. Homsan ožžon dobddu ahte in dohkke olmmožin ge, ahte mu skibasvuohta lei vahágin earáide. Jur diekkár dobddu in leat goassege ovdal dobdan, ja lei suorggahahtti vásihit goktes homssaid beaivválaš eallin sáhttá leahkit.

Ja dál, máhccan fas hybelii, smiehtan. Lea máilmmis nu ollu váivi, ja olmmoš nu ferte doarrut álo. Muhto imaš lea ahte vaikko diekkár fearán mu smiehtaha Nieidda birra. Vásiha son dan seamma? Maid jurddaša? Maid dahká dainna? Lean alccesan lohpidan ahte in galgga sutnje imaš sms’aid sáddet ihku, muhto dál lea oalle, oalle lahka. Ja vearrámus lea ahte danne čohkkádettiin huomedan ahte váillahan Nakata. Dahje... in dieđe lea go jur Nakata man váillahan... Jáhkán mon váillahan prošeavtta. Muhtun imaš ja dehálaš prošeakta man sáhtán diktit mu absorberet nu ahte eará losses jurdagat eai beasa mu sevnnjodahttit. Muhto in hálit fas Nakatain bieđđagoahtit. Nakata mu billista, jus divttán su fas mu eallimii. Verte leahkit eanet dearvvašlaš prošeakta. Eanet dearvvašlaš go Nakata. Juoga midjas sivu ráfáidahttá. Juoga. Juoga.

No comments: