October 10, 2007

Gaskavahkku golggotmánu 10. beaivi

Dál lea čielga diehtu: Ránnjánieida lea lesbálaš. Čohkkájin eske gievkkanis áviissa lohkame, ja bođii sisa nuppiin nieiddain guhte láve sus leahkit. Leigga hui movttegaččat, ja álggiiga suvlit veaha stumppasneaiddaid ja čohkkedeigga mu ollái boražit. Čohkkáimet doppe hoallame veaha nu ja na birra, ja de jearai heahkkadahki ránnjánieida: “Leat don nai lesbálaš?” Whaaaaaat?! Measta gáhččen stovllas vuolus, ja in diehtán maid galgen dadjat. Loahpas nahken čollut juoga “naaa...”, ja nieiddat álggiiga hoallat ahte eaba lean mu oaidnán homofiila birrasis danne Romssas, muhto ahte leigga guhká jo árvidan ahte ledjen lesbálaš.

WhAAAaaat?! Lean go nu lesba ahte oidno čielgasit vel? Ja de álggiiga hoallat homofiliija ja homofiila birrasa birra, ja álggus lei veaha heahpan, ja mahkáš ballen ahte oktage galggai boahtit go čohkkáimet doppe diekkáriid birra hoallame, muhto go leimmet veaha hoallan huomedin ahte ii lean nu várálaš, ja serven veaha ságastallamii, vaikko in diehtán lahkage nu ollu go soai diekkáriid birra.

Muitaleigga veaha birrasa birra danne Romssan, makkárlágan olbmot leat mielde, manin lea ávkkálaš searvat, ja vel ahte lea boahtte basi stuorra Homsø-nammasaš homofiilafestivála danne Romssas, ja ahte ahte galggalin boahtit mielde dohko. Homsø? Makkár namma dat ges lea? Homsø? Duođas? Guhte hálida searvat festiválii man namma lea Homsø?

Muhto jus galggan leat duođalaš lei vuogas ságastallan. In leat goassege hoallan nie ollu homofiliija birra, vaikko dieđán lean lesba ja lean diehtán dan oalle guhká. In dieđe manin. In ipmir manin galggalin mahkáš álo hoallat dan birra, ii leat nu ahte dobddan ahte ferten deattuhit dan álo. Ja in ge ipmir manin galggalin hálidit searvat homofiilabirrasii. Munnje ii leat seksualitehta nu dehálaš oassin identitehtas, ja vaikko lea dieđun politihkalaččat dehálaš bargat homofiillaid vuoigatvuođaid ovddas, ii mearkkaš ahte ferten searvat juohke homofiila deaivvadeapmái.

Dieđán ahte sáhttá dadjat ahte leahkit homofiila sulastahttá leahkit sápmelaš, ahte goappat joavkkut leat minoritehtat ja nu, muhto munnje ii leat seamma. Lean bajásšaddan sámivuođain, ja lea oassin mu sogas ja historjjas. Dan in sáhte dadjat homofiliija birra; in leat bajásšaddan lesbavuođain, ja ii leat seamma lunddolaš beare searvat diekkár birrasii, gonnes áidna oktasaš multiplum lea seksualitehta. Hálidivččen dieđun ovttastallat homofiilaiguin, ii leat dat, muhto dalle in hálit ahte homofiliija galgá leahkit min áidna oktasaš beroštupmi. Hálidan ahte galget leat hávskkes ja kuules homofiillat. Ja nu eai dárbbáš leat sápmelaččat geainna ovttastalan. Sápmelaš lea sápmelaš ja dohkke juohke beaivi. Searvesápmelaš: Na. Searvelesba: In.

2 comments:

Villle said...

Jos ii livčče nu stuora ášši, livččet go dalle searvelesban maid?

Gula, sáhttá go, Sámis, atnit homoseksualitehta dehálaš oassin identitehtas? Mon in dovdda ovttage doppe badjin gii dahká dan. Buohkat geat hálidit leahkit sápmi ja lesba seammás fárrejit lulás... Vai?

Ihpil said...

Nu soaitá leahkit. Oba váivi goit, leaš go duohta...